BIP Września

Technologia google logo wewnętrzna
Strona Główna . . Baza dokumentów . Rejestr zmian . Dostęp do informacji . Statystyki . Kontakt . . . .
Statystyki   »
stronę odwiedziło osób:
12824515
ostatnia aktualizacja BIP'u:
20-09-2019
Portal - Akty prawne i protokoły
Protokół z posiedzenia Komisji Edukacji z 6 grudnia 2012 roku

 

Protokół

z posiedzenia Komisji Edukacji

z 6 grudnia 2012 r.

Pkt 1

Przewodniczący Komisji Edukacji radny Włodzimierz Wawrzyniak o godz. 15.30 otworzył posiedzenie komisji, powitał radnych oraz zaproszonych gości.

Zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczyło 7 członków Komisji Edukacji (załącznik nr 1).

 

Uczestnicy komisji nie będący członkami komisji:

Jarosław Malicki, naczelnik wydziału oświaty, kultury i sportu;

Anna Olkowska, samodzielny referent w Biurze Rady Miejskiej.

 

Pkt 2

Przewodniczący Komisji Edukacji radny Włodzimierz Wawrzyniak przedstawił porządek obrad posiedzenia komisji (załącznik nr 2).

 

Na salę obrad wszedł radny Maciej Baranowski. Od tego momentu w posiedzeniu Komisji Edukacji uczestniczyło 7 członków.

 

Pkt 3

Przewodniczący Komisji Edukacji radny Włodzimierz Wawrzyniak poprosił o przedstawienie sytuacji dotyczącej opieki zdrowotnej w szkołach.

 

Jarosław Malicki, naczelnik wydziału oświaty, kultury i sportu przedstawił zestawienie gabinetów pielęgniarskich w szkołach (załącznik nr 3). Omówił zadania pielęgniarek szkolnych (załącznik nr 4), a także przedstawił zestawienie ilości uczniów korzystających z usług stomatologicznych w roku szkolnym 2011/2012 (załącznik nr 5). Powiedział, że ilość przepracowanych godzin pielęgniarek w danej szkole uzależniona jest od ilości dzieci w danej placówce. W roku szkolnym 2011/2012 dwie firmy lakowały uczniom zęby, pani Grażyny Wysockiej oraz pani stomatolog Emilia Kostrzewskiej – Loty. Te panie również lakują zęby teraz ponieważ dostały umowę na kolejne cztery miesiące, czyli do końca 2012 roku. Rodzice są zadowoleni z takiego rozwiązania. W projekcie budżetu gminy na rok 2013 środki na lakowanie zębów zostały zabezpieczone.

 

Przewodniczący Komisji Edukacji radny Włodzimierz Wawrzyniak zapytał, czy wszystkie gabinety pielęgniarek są użyczane za darmo?

 

Jarosław Malicki, naczelnik wydziału oświaty, kultury i sportu powiedział, że żadna szkoła nie pobiera od pielęgniarek, które korzystają z gabinetów opłat.

 

Przewodniczący Komisji Edukacji radny Włodzimierz Wawrzyniak powiedział, że w przypadku dużych szkół opieka pielęgniarska jest gwarantowana 5 dni w tygodniu, natomiast w mniejszych szkołach, gdzie uczy się mniejsza ilość dzieci tych dni jest znacznie mniej. Zapytał, jak radzi sobie szkoła, jeżeli zdarzy się jakiś incydent, gdzie konieczna jest interwencja pielęgniarki?

 

Jarosław Malicki, naczelnik wydziału oświaty, kultury i sportu powiedział, że w tym przypadku musi zadziałać dyrektor lub pedagog szkolny, którzy mogą wezwać pogotowie. Często zdarza się tak na przykład w Chwalibogowie pielęgniarka jest przez jeden dzień w tygodniu, natomiast jest w Chwalibogowie gabinet lekarski.

 

Radny Maciej Szelągiewicz zapytał, czy w szkole jest wyznaczona osoba, która jest odpowiedzialna, kiedy coś się stanie? Czy są osoby, które mogą udzielić pierwszej pomocy?

 

Jarosław Malicki, naczelnik wydziału oświaty, kultury i sportu powiedział, że jeżeli chodzi o pierwszą pomoc, to nie ma z tym problemu, ponieważ większość kadry nauczycielskiej jest przeszkolona w tym zakresie. Takie szkolenia były organizowane najpierw dla wszystkich opiekunów dowozów, następnie dla nauczycieli uczących wychowania fizycznego, a potem dla reszty nauczycieli. Jeżeli coś się w szkole wydarzy to osoby przeszkolone w zakresie pierwszej pomocy ponoszą odpowiedzialność, poza tym w szkołach są zespoły powypadkowe, które ze zdarzenia piszą protokoły.

 

Radny Robert Smodlibowski zapytał, jaki był koszt takiego szkolenia?

 

Jarosław Malicki, naczelnik wydziału oświaty, kultury i sportu powiedział, że koszt wynosił 25 złotych na osobę. Szkolenie przeprowadzone było w sobotę. Nauczyciele biorący udział w szkoleniu byli bardzo zadowoleni.

 

Radny Mirosław Chudy zapytał, czy w szkołach są jeszcze higienistki?

 

Jarosław Malicki, naczelnik wydziału oświaty, kultury i sportu powiedział, że w szkołach podstawowych i gimnazjalnych na terenie Gminy Września pracują tylko pielęgniarki. Rozporządzenie jednak dopuszcza, aby w szkołach pracowały higienistki.

 

 

Pkt 4

Przewodniczący Komisji Edukacji radny Włodzimierz Wawrzyniak poprosił o przedstawienie informacji dotyczącej dożywiania dzieci w szkołach.

 

Jarosław Malicki, naczelnik wydziału oświaty, kultury i sportu przedstawił Komisji Edukacji informację dotyczącą działania stołówek szkolnych na terenie miasta i gminy Września (załącznik nr 6). Powiedział, że na dzień dzisiejszych w szkołach działają 3 kuchnie szkolne: w Gimnazjum nr 2, w Samorządowej Szkole Podstawowej nr 1 oraz w Zespole Szkół w Marzeninie. Gimnazjum nr 2 przygotowuje posiłki dla swojej szkoły, a także dla SSP nr 6, Gimnazjum nr 1, SSP nr 2, SSP Chwalibogowo, SSP Kaczanowo, ZS w Nowym Folwarku i dla ZS w Otocznej. Zatrudnienie na stołówce w Gimnazjum nr 2 obejmuje 2 kucharki, 5 osób do pomocy i 1 intendentka. Koszt utrzymania takiej stołówki w roku szkolnym to około 590.000.00. W koszty te wchodzą wydatki osobowe płacone z budżetu, wydatki rzeczowe, gdzie część płacona jest z budżetu a część ze środków własnych. Odpłatność za obiad dla ucznia to 3zł za jeden obiad, natomiast dla pracownika 5,20 zł. Żeby można pobierać opłaty szkoły musiały podjąć odpowiednie zarządzenia.

 

Przewodniczący Komisji Edukacji radny Włodzimierz Wawrzyniak powiedział, że koszt za jeden posiłek jest bardzo niski, dobrze że od czterech lat nie wzrósł i jest na tym samym poziomie.

 

Radny Robert Smodlibowski zapytał, czy ze stołówek korzystają również osoby trzecie?

 

Jarosław Malicki, naczelnik wydziału oświaty, kultury i sportu powiedział, że korzystają tylko pracownicy danej szkoły. Mogą korzystać osoby związane ze szkołą. Jest to zawarte w zarządzeniach tych szkół. Powiedział, że w SSP nr 1 koszty obsługi stołówki wynoszą około 320.000.00 zł. Na stołówce pracuje 7 osób na 6 i ½ etatu. W Marzenie natomiast koszty te wynoszą około 113.000.00 zł. Stołówka zatrudnia dwie osoby. Oprócz stołówek szkolnych gmina prowadzi dwa inne projekty: owoce w szkole i pij mleko. Z programu pij mleko mogą korzystać wszyscy uczniowie szkoły podstawowej. Mleko białe jest darmowe, za smakowe trzeba dopłacić. Mleko wydawane jest raz w tygodniu. Niektóre gimnazja też z tego programu korzystają. Drugi program owoce w szkole przeznaczonych jest dla klas od 1 do 3, trzy razy w tygodniu te owoce są wydawane. Oczywiście programy te mogą być realizowane za zgodą rodziców. Z obu programu korzysta bardzo duża liczba dzieci oscylująca na poziomie 90%.

 

Przewodniczący Komisji Edukacji radny Włodzimierz Wawrzyniak zapytał, czy jest zamiar reorganizacji w stołówkach?

 

Jarosław Malicki, naczelnik wydziału oświaty, kultury i sportu powiedział, że nic mu na ten temat nie wiadomo.

 

Radny Mirosław Chudy zapytał, na jakiej podstawie przydzielane są obiady finansowane przez Ośrodek Pomocy Społecznej?

 

Jarosław Malicki, naczelnik wydziału oświaty, kultury i sportu powiedział, że zależy do od dochodu na jedną osobę w rodzinie. Nie jest w stanie dokładnie sprecyzować kwoty od której można ubiegać się o darmowe obiady.

 

Radny Robert Smodlibowski zapytał, czy dyrektorzy w związku z podjęta uchwałą o dodatku motywacyjnym, mogą zlikwidować stołówkę szkolną, aby obniżyć koszty?

 

Jarosław Malicki, naczelnik wydziału oświaty, kultury i sportu powiedział, że uchwała Rady Miejskiej, która była podjęta w 2010 roku dotycząca wynagrodzeń nauczycieli mówi o dodatkach motywacyjnych. Zmiana uchwały podjęta w listopadzie o zwiększeniu dodatku motywacyjnego dla nauczycieli nie ma na celu zmniejszania kosztów działania obojętnie w jaki sposób, ma to być działanie racjonalne. Dyrektor sam z siebie nie może zamknąć stołówki może przedstawić taką propozycję. Taka decyzja mieć mocne uzasadnienie.

 

Przewodniczący Komisji Edukacji radny Włodzimierz Wawrzyniak przedstawił Komisji Edukacji plan pracy na 2013 rok (załącznik nr 7), a także przedstawił sprawozdanie z pracy komisji (załącznik nr 8).

 

Pkt 5

Wobec wyczerpania porządku obrad przewodniczący Komisji Edukacji, radny Włodzimierz Wawrzyniak o godz. 16.40 zamknął posiedzenie komisji.

Protokół zawiera 4 ponumerowane strony. Wszystkie załączniki znajdują się do wglądu w Biurze Rady Miejskiej w Urzędzie Miasta i Gminy we Wrześni.

 

 

Przewodniczący Komisji Edukacji

/-/Włodzimierz Wawrzyniak

 

Protokolant

/-/Anna Olkowska

Pdf
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.