Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni
Menu góra
Strona startowa Biuletyn Informacji Publicznej Rada Miejska we Wrześni Protokoły z Komisji Protokoły z Komisji Komunalno-Finansowej
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Protokół z posiedzenia Komisji Komunalno - Finansowej z dnia 7 października 2015 roku - Protokoły z Komisji Komunalno-Finansowej, menu 104, artykuł 776 - BIP - Gmina Września”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Protokoły z Komisji Komunalno-Finansowej

Protokół z posiedzenia Komisji Komunalno - Finansowej z dnia 7 października 2015 roku

Protokół
z posiedzenia
Komisji Komunalno - Finansowej
z dnia 7 października 2015 r.

 

Pkt 1
Przewodniczący Komisji Komunalno - Finansowej, radny Ryszard Szwajca o godz. 16.00 otworzył posiedzenie Komisji. Zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczyło 8 członków Komisji Komunalno - Finansowej (załącznik nr 1)


Uczestnicy posiedzenia nie będący członkami komisji:
Ewa Menz, Zastępca Kierownika ZZO Lulkowo,
Paulina Iglewska, referent w wydziale podatkowym,
Justyna Stachowicz, referent w wydziale podatkowym,
Anna Olkowska, samodzielny referent w Biurze Rady Miejskiej.

Pkt 2
Przewodniczący Komisji Komunalno-Finansowej, radny Ryszard Szwajca przedstawił porządek obrad posiedzenia komisji (załącznik nr 2).

Pkt 3
W związku z pismem Wspólnot Mieszkaniowych przy ul. Culica 3 i 5 oraz ul. 68 Pułku Piechoty 9 i 10 Komisja Komunalno - Finansowa udała się na wizję lokalną w rejonie tychże wspólnot.
Członkowie Komisji Komunalno - Finansowej zapoznali się z realizacją inwestycji pn. „Przebudowa dróg wewnętrznych przy ul. 68 Pułku Piechoty we Wrześni".

Następnie Komisja Komunalno - Finansowa udała się do Zakładu Zagospodarowania w Lulkowie.

Ewa Menz, Zastępca Kierownika ZZO Lulkowo oprowadziła członków komisji Komunalno - Finansowej po nowym zakładzie zagospodarowania odpadami w Lulkowie. Powiedziała, że na podstawie porozumienia międzygminnego, w skład których wchodzi 14 gmin, podpisanego dnia 18 stycznia 2008 roku w sprawie wykonania projektu w sprawie „System unieszkodliwiania odpadów komunalnych dla gmin objętych Porozumieniem wraz z budową Zakład Zagospodarowania Odpadów w Lulkowie". Projekt został zrealizowany w Lulkowie oraz w Bardzie. W Lulkowie powstał nowoczesny ekologiczny Zakład Zagospodarowania Odpadów, a w Bardzie - Stacja Przeładunkowa Odpadów.
Całkowity koszt projektu brutto wyniósł 81 552 091, 55 zł, z czego 46 480 297, 81 zł pochodziło ze środków z Unii Europejskiej, 16 218 000,00 zł z budżetu z Porozumienia, a 3 201 402,19 ze środków własnych firmy Urbis Sp z o.o.
Wyjaśniła, że głównym celem projektu jest między innymi:
- przyjęcie zmieszanych odpadów komunalnych z obszaru Porozumienia - 56 000 Mg/rok;
- moc przerobowa zakładu zmieszanych odpadów komunalnych - 56 000 Mg/rok;
- liczna osób przyjętych systemem zagospodarowania odpadów komunalnych to ok. 212,6 tysięcy;
- udział odpadów składowanych w odniesieniu do przyjętych w nowym ZZO poniżej 40%;
- całkowita liczba bezpośrednio utworzonych nowych miejsc pracy to 65 etatów.

Następnie członkowie Komisji Komunalno - Finansowej zostali oprowadzeni po części biologicznej zakładu, w której przewiduje się wytwarzanie kompostu i stabilizatu odpadów, przy wykorzystaniu procesu tlenowego, czyli biologicznego recyklingu, w którym masa objętościowa i redukcja masy oscyluje między 30 a 50%/ Część biologiczna Zakładu to między innymi: kompostownia, boksy kompostowni, płuczka kwaśna i biofiltr kompostowni, a także maszynownia boksów kompostowni.

Następnie Komisja Komunalno - Finansowa przyjrzała się procesowi sortowanie odpadów komunalnych w hali sortowni.

Przewodniczący Komisji Komunalno - Finansowej, radny Ryszard Szwajca w imieniu członków komisji powiedział, że zakład zagospodarowania jest inwestycją, która w pełni spełnia normy nowej ustawy. Powiedział, że dopiero po zobaczeniu zrealizowanego projektu można ocenić, jaki ogrom pracy został w tę inwestycję włożony.
Podziękował za możliwość zwiedzenie i zapoznanie się z system unieszkodliwiania odpadów komunalnych.

Pkt 4
Komisja Komunalno - Finansowa ustaliła następne posiedzenie na dzień 20 października 2015 na godzinę 16.00

Pkt 5
Wobec wyczerpania porządku obrad przewodniczący Komisji Komunalo - Finansowej, radny Ryszard Szwajca o godz. 19.20 zamknął posiedzenie komisji.
Protokół zawiera 7 ponumerowanych strony. Wszystkie załączniki znajdują się do wglądu w Biurze Rady Miejskiej w Urzędzie Miasta i Gminy we Wrześni.

 

 

Przewodniczący
Komisji Komunalno-Finansowej

/-/radny Ryszard Szwajca


Protokolant

/-/Anna Olkowska

Metryka

sporządzono
2015-10-21 przez Anna Olkowska
udostępniono
2015-10-21 00:00 przez Zaworski Sławomir
zmodyfikowano
2020-10-19 13:58 przez INTERmedi@ Administrator
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
524
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.