Protokół 6
Protokół
Komisji Rewizyjnej
z posiedzenia
w dniu 24 stycznia 2002 roku
Pkt. 1
Przewodniczący Komisji radny Karol Wójcik o godz. 16.30 otworzył posiedzenie Komisji.
Zgodnie z listą obecności (załącznik nr 1) w posiedzeniu uczestniczyło 6 członków Komisji, co stanowiło quorum pozwalające podejmować prawomocne decyzje.
Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany przez Przewodniczącego Komisji porządek obrad (załącznik nr 2).
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Kontrola wybranych uchwał Rady Miejskiej.
3. Wolne głosy i wnioski.
4. Zamknięcie posiedzenia.
Goście:
n Grzegorz Strzelczyk kierownik Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej.
Pkt. 2
Komisja Rewizyjna podczas posiedzenia zapoznała się z następującymi dokumentami:
n odpowiedź Zarządu na pytania Komisji Rewizyjnej sformułowane podczas posiedzenia w dniu 10 stycznia br. z dnia 24 stycznia br. (załącznik nr 3);
n pismo p. Anny Prusak w sprawie opisu faktur wystawionych przez ZGM, dotyczących kosztów eksploatacji budynku przy ul. Gnieźnieńskiej 23b we Wrześni (załącznik nr 4);
n Uchwała nr 16 Zarządu MiG Września z dnia 30 stycznia 2001 r. w sprawie: przekazania administracji nieruchomości komunalnej Zakładowi Gospodarki Mieszkaniowej we Wrześni (załącznik nr 5);
n Statut Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej we Wrześni (załącznik nr 6);
n Statut Wrzesińskich Obiektów Sportowo-Rekreacyjnych we Wrześni (załącznik nr 7);
n Statut Biblioteki Publicznej we Wrześni (załącznik nr 8);
n Statut Wrzesińskiego Ośrodka Kultury (załącznik nr 9);
n Statut Muzeum Regionalnego im. Dzieci Wrzesińskich we Wrześni (załącznik nr 10).
Pan Grzegorz Strzelczyk omawiając zagadnienia dotyczące budynku przy ul. Gnieźnieńskiej 23b we Wrześni powiedział: Problem polegał na tym, że wszystkie media (oprócz przyłącza elektrycznego) znajdowały się w budynku należącym do wspólnoty mieszkaniowej przy Gnieźnieńskiej 23a. Wspólnota ta narzuciła swoje warunki (korzystanie z szamba i c.o.), rozmowy z nimi były bardzo trudne. Można było w akcie notarialnym zastrzec sobie współużytkowanie tych mediów.
W grudniu wykonano szambo kosztem 10.000 zł oraz zainstalowano ogrzewanie elektryczne (skalkulowano, że jest to korzystniejsze niż ogrzewanie gazowe). Szambo wykonano na koszt ZGM-u, spłata tej inwestycji jest wkalkulowana w koszty administrowania tym obiektem. Rzeczywisty koszt wywozu ścieków wynosił 21 zł za m3 , ponieważ szambo było nieszczelne i nachodziła woda, w roku bieżącym wywóz nieczystości płynnych będzie kosztował około 6 - 7 zł za m3.
Radny Jerzy Sadowski: W roku bieżącym będą mniejsze koszty ogrzewania, wywozu nieczystości etc., a koszty utrzymania tej nieruchomości w roku 2002 skalkulowano na poziomie roku 2001.
Poza tym zastanawiam się, czy sprzedano lokale uwzględniając wartości szamba?
Komisja Rewizyjna odstępuje od kontroli rachunków za telefony komórkowe, będących na stanie Urzędu do czasu otrzymania bilingu z przeprowadzonych rozmów. Jednocześnie Komisja prosi Zarząd o informację na temat wysokości planowanego ryczałtu dla poszczególnych użytkowników ww. telefonów.
Komisja Rewizyjna odstąpiła od przeprowadzenia oceny parafowanej umowy w sprawie zbycia udziałów PEC Września z uwagi na planowaną dyskusję na ten temat na forum Rady Miejskiej.
Komisja Rewizyjna uważa, że podczas sprzedaży lokali w nieruchomości przy ul. Gnieźnieńskiej 23a nie zabezpieczono w sposób właściwy interesów MiG Września poprzez zbycie kotłowni i szamba bez stosownych klauzuli prawnych.
Skutkiem braku ww. działań wspólnota mieszkańców wymusiła niewspółmiernie wysokie opłaty za korzystanie z mediów (np. 500 zł miesięcznie za użyczenie szamba).
W świetle wyjaśnień Kierownika Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej we Wrześni na temat przeprowadzonych inwestycji w budynku przy ul. Gnieźnieńskiej 23b Komisja Rewizyjna stwierdza, że planowane koszty utrzymania bieżącego tej nieruchomości w roku 2002 są zawyżone o około 30%.
Komisja Rewizyjna uważa, że faktury winna potwierdzać osoba upoważniona, mogąca rzeczywiście stwierdzić wykonanie usług.
Pkt. 3
Radny Jerzy Sadowski prosi o odpowiedź na wniosek z dnia 18 października 2001 r. dotyczący podstawy prawnej, na podstawie której Rada ma prawo do ewentualnego wyznaczania radnych, będących jednocześnie członkami zarządu gminy do pracy w organach spółki.
Komisja Rewizyjna po wstępnym zapoznaniu się z ewidencją analityczną kosztów działalności Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych łącznie z działalnością cmentarza oraz kosztu własnego sklepu pogrzebowego za rok 2000 wnioskuje o pozostałą część materiałów zgodnie z uchwałą podjętą przez Radę Miejską (brakuje przychodów).
Radny Piotr Matuszewski, za zgodą członków Komisji, wziął materiały dotyczące kosztów działalności Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych łącznie z działalnością cmentarza oraz kosztu własnego sklepu pogrzebowego za rok 2000 do domu, w celu sprawdzenia ich pod względem rachunkowym.
Pkt. 4
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Komisji o godz. 19.00 zamknął posiedzenie.
Protokół zawiera 3 ponumerowane strony.
Wszystkie załączniki są do wglądu w Biurze Rady Miejskiej w Urzędzie Miasta i Gminy we Wrześni.
Protokolant:
Przewodniczący
Robert Klimczak
Komisji Rewizyjnej
/-/
radny Karol Wójcik
/-/