Protokół 20
Protokół
komisji rewizyjnej
z posiedzenia
w dniu 6 sierpnia 2002 roku
Pkt. 1
Przewodniczący Komisji radny Karol Wójcik o godz. 16.30 otworzył posiedzenie komisji.
Zgodnie z listą obecności (załącznik nr 1) w posiedzeniu uczestniczyło 6 członków komisji, co stanowiło quorum pozwalające podejmować prawomocne decyzje.
Goście:
- Alfred Bogucki, skarbnik MiG Września;
- Jarosław Malicki, naczelnik wydziału oświaty, kultury i sportu.
Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany przez Przewodniczącego komisji porządek obrad (załącznik nr 2).
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Kontrola realizacji budżetów przez niektóre szkoły.
3. Wolne głosy i wnioski.
4. Zamknięcie posiedzenia.
Pkt. 2
Przewodniczący komisji poprosił o wyjaśnienie, dlaczego niektóre szkoły nie otrzymały 100% planowanego budżetu?
Alfred Bogucki skarbnik, wyjaśnił, że większość szkół nie otrzymała wszystkich środków wynikających z planu w terminie, otrzymali je z opóźnieniem.
Radny Jerzy Sadowski poprosił o wyjaśnienie, dlaczego system finansowania szkół jest tak skonstruowany, że nie zachęca do oszczędności?
Alfred Bogucki skarbnik wyjaśnił, że w tej chwili jest takie założenie, że budżety szkół mają być tak skonstruowane, żeby zapewnić podstawowe środki na płace i koszty niezbędne, a wszystko ponadto, np. remonty, mają być w budżecie pozaszkolnym.
Wnioski pokontrolne:
Komisja rewizyjna, co sposobu wykonania budżetów przez dyrektorów: Samorządowej Szkoły Podstawowej nr 6 we Wrześni oraz Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Marzeninie nie wnosi uwag.
Komisja rewizyjna stwierdza, że niewłaściwe jest realizowanie koszów wspólnych ze Szkołą Specjalną nr 4 przez Samorządową Szkołę Podstawową nr 6 we Wrześni przy jednoczesnym niejasnym rozdziale tych kosztów. Ponadto z wyjaśnień dyrektora SSP nr 6 wynika, że SS nr 4 reguluje swoje zobowiązania z opóźnieniem.
W związku z powyższym należy doprowadzić do tego, żeby obie szkoły regulowały swoje koszty oddzielnie.
Komisja rewizyjna stwierdziła, że budżet 2001 r. Samorządowej Szkoły Podstawowej nr 6 we Wrześni realizowany był jeszcze w 2002 r., ponieważ zobowiązania z roku 2001 przeszły na rok 2002.
Pkt. 3
Komisja rewizyjna w związku z przystąpieniem do kontroli wykonania przez Zarząd niektórych uchwał Rady Miejskiej we Wrześni wnioskuje o przedstawienie informacji nt.:
- stanu formalno-prawnego przejęcia przez gminę hali od firmy Mikroma,
- stanu formalno-prawnego pozyskania gruntu przez gminę przy SSP nr 1 z przeznaczeniem na halę sportową.
Przewidywany termin kolejnego posiedzenia - 27 sierpnia br. godz. 16.30.
Pkt. 4
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Komisji o godz. 18.30 zamknął posiedzenie.
Protokół zawiera 2 ponumerowane strony.
Wszystkie załączniki znajdują się do wglądu w Biurze Rady Miejskiej w Urzędzie Miasta i Gminy we Wrześni.
Protokolant:
Przewodniczący:
Robert Klimczak
komisji rewizyjnej
radny Karol Wójcik