Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni
Menu góra
Strona startowa Biuletyn Informacji Publicznej Rada Miejska we Wrześni Protokoły z Komisji Protokoły z Komisji Edukacji
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Protokół nr 16 - Protokoły z Komisji Edukacji, menu 102, artykuł 897 - BIP - Gmina Września”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Protokoły z Komisji Edukacji

Protokół nr 16

Protokół Nr 16

z wyjazdowego posiedzenia

Komisji Edukacji

20 stycznia 2004 r.

 

 

Pkt. 1

 

Przewodnicząca komisji radna Bożena Nowacka o godz. 15.45 otworzyła posiedzenie komisji w SSP Nr 1 we Wrześni i po powitaniu radnych oraz gości oświadczyła, że zgodnie z listą obecności (załącznik nr 1) w posiedzeniu uczestniczyło 7 członków komisji oraz goście.

 

Obecni na posiedzeniu, nie będący członkami komisji:

  • p. Krystyna Poślednia, zastępca burmistrza Miasta i Gminy Września;

  • Jarosław Malicki, naczelnik wydziału oświaty, kultury i sportu.

 

Pkt. 2

 

Przewodnicząca komisji przedstawiła porządek obrad (załącznik nr 2), który został przyjęty przez aklamację.

 

Porządek obrad:

  1. Otwarcie posiedzenia.

  2. Przedstawienie i przyjęcie porządku obrad.

  3. Wizytacja SSP Nr 1, SSP Nr 2, SSP Nr 6.

  4. Interpelacje, zapytania i wolne głosy radnych.

  5. Zakończenie posiedzenia.

 

Pkt. 3

 

Samorządowa Szkoła Podstawowa Nr 1

 

Obecny: dyrektor p. Zbigniew Dzierżyński.

 

Członkowie komisji pogratulowali dyrektorowi sukcesu jaki odniosła szkoła, znajdując się w gronie laureatów V edycji Ogólnopolskiego Konkursu Ekologicznego “Przyjaźni Środowisku” w kategorii “Promotor Ekologii”.

 

Przewodnicząca komisji radna Bożena Nowacka zwróciła się do dyrektora z prośbą o przedstawienie sytuacji placówki, którą kieruje.

 

Dyrektor p. Zbigniew Dzierżyński poinformował, że szkoła obecnie liczy 1106 uczniów łącznie z klasami “0”. W szkole jest zatrudnionych 80 nauczycieli. Od momentu zakończenia remontu budynku szkolnego 6 lat temu nie ma żadnych dewastacji.

Następnie dyrektor pokazał członkom komisji pomieszczenia szkolne: salę informatyczna, pokój nauczycielski, toalety, bibliotekę, stołówkę szkolną, izbę pamięci. Pokazał również podpiwniczenie szkoły, które jest wykorzystywane do zajęć wf w przypadku złych warunków atmosferycznych kiedy nie jest możliwe przeprowadzenie zajęć na boisku szkolnym. Radni zapoznali się również z pawilonem znajdującym się przy boisku szkolnym, w którym jest 5 sal lekcyjnych, gdzie odbywają się zajęcia nauczania początkowego.

 

Dyrektor poinformował członków komisji, że wszelkie konieczne prace malarskie są robione we własnym zakresie – prace te wykonuje woźny, który jest malarzem.

 

 

Samorządowa Szkoła Podstawowa Nr 2

 

Obecni:

p. Mirosław Bryk, dyrektor szkoły;

p. Danuta Pawlak, zastępca dyrektora szkoły;

p. Alicja Marecka, zastępca dyrektora szkoły.

 

Radny Maciej Baranowski poinformował o kolejnym piśmie skierowanym do Urzędu przez p. Lepczyka dot. sprawy śmierci syna – ucznia SSP Nr 2.

 

Dyrektor szkoły p. Mirosław Bryk przedstawił komisji szczegóły dotyczące tej sprawy.

 

Następnie dyrektor udzielił informacji w sprawie funkcjonowania placówki szkolnej: Szkoła powstała w 1961 r. Obecnie liczy 600 uczniów uczących się klasach I – VI. Jest zatrudnionych 48 nauczycieli (z których 95% ma wykształcenie wyższe, 1 osoba jest z wykształceniem średnim pedagogicznym – w tym roku otrzyma licencjat; 3 nauczycieli dyplomowanych).

Część dzieci z obwodu szkolnego SSP Nr 2 uczęszcza do SSP nr 1 i odwrotnie. Jest to związane ze zmianą w obwodach szkolnych jak i z pewną tradycją rodzinną.

Sytuacja w szkole poprawiła się od momentu reformy w szkolnictwie – gdzie “wyszły” ze szkoły klasy VII i VIII. Obecnie ilość uczniów jest optymalna.

 

Sprawy remontów:

Dyrektor powiedział, że nie ma szczęścia do remontów. Pewne rzeczy są remontowane i likwidowane wspólnie z rodzicami (np. malowanie ścian, szlifowanie parkietu). Posiada stolarza (woźnego), który remontuje ławki szkolne.

Najważniejsze potrzeby remontowe to:

  • wymiana na I piętrze posadzki azbestowej;

  • oświetlenie;

  • dach, który przestał pełnić funkcję izolatora oraz dach nad pawilonem, który przecieka.

 

Szkoła była remontowana cyklicznie. Zostały wyremontowane łazienki, akcja wymiany okien (nie wszystkich jeszcze) trwała 3 lata, wymieniono okna za kwotę 100 tys. zł, całkowicie została wymieniona instalacja c.o.

Dyrektor podkreślił, że bolączką są oszklenia na dziedzińcach przez które traci się duże ilości ciepła.

 

p. Krystyna Poślednia poinformowała, że często projekty termo – izolacyjne eliminują ilość oświetlenia naturalnego (poprzez ograniczenie ilości okien).

 

Dyrektor poinformował, że dwa lata temu szkoła otrzymała 16 komputerów od sponsora, którymi została wyposażona pracownia komputerowa.

 

Następnie dyrektor oprowadził członków komisji po szkole (salki pawilonu, pracownia komputerowa, niektóre sale klasowe, I piętro – korytarz, toalety, biblioteka, sala gimnastyczna, przebieralnia przy sali).

 

Samorządowa Szkoła Podstawowa Nr 6

 

Obecni:

p. Dariusz Andrzejewski, dyrektor szkoły;

p. Renata Przytarska, zastępca dyrektora szkoły;

p. Maria Pichnicka Piotrowska, zastępca dyrektora szkoły.

 

p. Dariusz Andrzejewski, dyrektor szkoły przedstawił sytuację placówki, którą kieruje.

Szkoła funkcjonuje od 1990 r. Obecni liczy 491 uczniów (klas I – VI) i 48 uczniów (klas “0”). W szkole zatrudnionych jest 45 nauczycieli (w tym: 9 nauczycieli dyplomowanych, 21 nauczycieli wykształconych w 2 kierunkach, 4 nauczycieli z wykształceniem wyższym zawodowym ale nie magisterskim).

Poinformował, że szkoła posiada małą salkę na potrzeby zajęć wf. Dyrektor myśli cały czas o remoncie budynku, który został przejęty przez Gminę od firmy “Mikroma”. Przedstawił komisji zarys kosztorysu remontu tego budynku:

I wersja – 517 tys. zł;

II wersja 512 tys. zł.

Mamy nadzieję, że z pomocą Państwa uda się ruszyć z tą inwestycją. Bo jeśli ten budynek w obecnym stanie pozostanie przez kolejną zimę, to ulegnie jeszcze większemu zniszczeniu.

 

Pani Pichnicka Piotrowska poinformowała, że szkoła posiada boisko z wyasfaltowaną nawierzchnią; brakuje natomiast terenu z trawą; zasugerowała, że tuż przy budynku przejętym o “Mikromy” znajduje się taki teren, który może również udałoby się pozyskać od firmy “Mikroma”?

 

Dyrektor poinformował, że w szkole funkcjonuje dobrze wyposażona pracownia informatyczna. Jeśli chodzi o budynek – co roku udawało się jakiś remont przeprowadzić. Obecnie jest potrzeba:

  • wymiany pozostałych okien (kwota około 90 tys. zł);

  • remontu toalet;

  • remontu górnej elewacji;

  • konserwacji dachu salki;

  • wymiany instalacji elektrycznej;

  • wymiany zaworów termostatycznych (by poprzez regulację ciepła zaoszczędzić kosztów ogrzewania);

  • remontu wspomnianego już wcześniej budynku przejętego od firmy “Mikroma”.

 

p. Krystyna Poślednia, zastępca burmistrza Miasta i Gminy Września powiedziała, że odnosi wrażenie sytuacji katastroficznej. Przyszła cała fala kapitalnych remontów szkół. Każda szkoła ma swój plan remontowo – inwestycyjny. Tylko pytanie w jakim kierunku pójść? Czy przeprowadzać małe remonty w kilku miejscach, czy skupić się na jednym ale większym zadaniu? Zabezpieczamy pieniądze na oświatę, ale większość tych środków pochłaniają awanse zawodowe.

 

Dyrektor poinformował, że są sposoby na pozyskanie pieniędzy poza budżetem gminy. Takim sposobem została urządzona pracownia komputerowa.

Dochodami szkoły są np. środki uzyskiwane z wynajęcia garaży.

Część remontów udaje się przeprowadzić przy pomocy rodziców.

W ubiegłym roku grupa uczniów wyjechała do Anglii w ramach szkolnej wymiany. Koszt wyjazdu jaki ponieśli rodzice to kwota 500 zł, całą resztę pokryła strona Brytyjska.

 

Następnie dyrektor pokazał pomieszczenia szkoły: pracownię komputerową, pomieszczenia lekcyjne, bibliotekę, toalety, pomieszczenie administracyjne oraz budynek przejęty od “Mikromy”.

 

Pkt. 4 i 5

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodnicząca komisji o godz. 19.15 zamknęła posiedzenie komisji.

 

 

Protokół zawiera 4 ponumerowane strony.

Załączniki są do wglądu w Biurze Rady Miejskiej.

 

 

Protokolant: Monika Krysztofiak

/-/

 

 

Przewodnicząca Komisji

 

radna Bożena Nowacka

/-/

Metryka

sporządzono
2004-02-02 przez Robert Klimczak
udostępniono
2004-02-02 00:00 przez Zaworski Sławomir
zmodyfikowano
2020-10-19 12:38 przez INTERmedi@ Administrator
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
1299
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.