Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni
Menu góra
Strona startowa Biuletyn Informacji Publicznej Prawo lokalne Zarządzenia Burmistrza Rocznik 2023
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „ZARZĄDZENIE Nr 16/2023 - Rocznik 2023, menu 458, artykuł 10169 - BIP - Gmina Września”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rocznik 2023

ZARZĄDZENIE Nr 16/2023

ZARZĄDZENIE NR 16

BURMISTRZA MIASTA I GMINY WRZEŚNIA

z dnia 9 stycznia 2023 r.

 


w sprawie przyjęcia "Regulaminu finansowania likwidacji wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Września na rok 2023"

 


Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 40), art. 400a ust. 1 pkt. 8, art. 403 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (tekst jednolity Dz.U. z 2022 r., poz. 2556 z późn. zm.) w związku z uchwałą nr XXIV/225/2021 Rady Miejskiej we Wrześni z dnia 28 maja 2021 r. w sprawie przyjęcia „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z obszaru powiatu wrzesińskiego na lata 2013-2032” jako równoważny gminnemu programowi usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest zarządza się, co następuje:

 


§ 1. Wprowadza się „Regulamin finansowania likwidacji wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Września na rok 2023” w związku z zadaniem “Realizacja programu usuwania azbestu z terenu Gminy Września”

 

 

 

 


Rozdział 1.

Postanowienia ogólne

 


§ 2. Niniejsze zarządzenie określa zasady i tryb postępowania przy przyznawaniu i rozliczaniu środków finansowych na demontaż, odbiór, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest.

§ 3. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

1) azbeście i wyrobach z azbestu - rozumie się przez to wyroby zawierające azbest rozumiane według przepisów ustawy z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (tekst jednolity Dz. U. 2020 r. poz. 1680);

2) Regulaminie - rozumie się przez to Regulamin wprowadzony niniejszym zarządzeniem;

3) Programie - rozumie się przez to „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z obszaru powiatu wrzesińskiego na lata 2013-2032” jako równoważny gminnemu programowi usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest, przyjęty uchwałą nr XXIV/225/2021 Rady Miejskiej we Wrześni z dnia 28 maja 2021 roku;

4) Wykonawcy - rozumie się przez to podmiot wykonujący prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, na podstawie umowy zawartej z Gminą Września;

5) Wnioskodawcy - rozumie się przez to katalog podmiotów określonych w art. 403 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz.U. z 2022 r. poz. 2556 r. z późn. zm.) zlokalizowanych na terenie Gminy Września.

 

 

 

 

Rozdział 2.

Środki na finansowanie Programu

 


§ 4. Środki finansowe na realizację Programu pochodzą z budżetu Gminy Września oraz dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.

 

 

 

 


Rozdział 3.

Osoby uprawnione do korzystania ze środków finansowych

 


§ 5. 1. Do korzystania z Programu uprawnione są osoby i jednostki zgodnie z art. 403 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, które posiadają nieruchomości na terenie gminy Września, na których znajdują się wyroby zawierające azbest i złożą wniosek w terminie do 30.04.2023 r. Wnioski złożone po tym dniu nie będą rozpatrywane.

2. W przypadku gdy usługa usuwania azbestu jest dokonywana z budynku związanego z prowadzaniem działalności gospodarczej, w działalności w sektorze rolnym lub w zakresie rybołówstwa, udzielone dofinansowanie odpowiednio:

1) nie stanowi pomocy publicznej;

2) będzie stanowić pomoc de minimis w rozumieniu rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2003 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. U. UE L Nr 352 z 24.12.2013, s. 1 z późn. zm.);

3) będzie stanowić pomoc de minimis w rolnictwie w rozumieniu rozporządzenia Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. U. UE L Nr 352 z 24.12.2013, s.9 z późn. zm);

4) będzie stanowić pomoc de minimis w rybołówstwie w rozumieniu rozporządzenia Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz. U. UE L Nr 190 z 28.06.2014, s. 45).

3. Wnioskodawca ubiegający się o pomoc w zakresie demontażu, odbioru, transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest zobowiązany jest do złożenia następujących dokumentów:

1) wniosku o realizację zadania określonego w § 1 niniejszego Regulaminu wraz z wymaganym załącznikami.

2) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie oraz pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go latach podatkowych albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie oraz pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymał w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.

3) informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311, z 2013 r. poz. 276 oraz z 2014 r. poz. 1543) albo w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121, poz. 810).

4) informacji o wyrobach zawierających azbest wg wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. nr 8, poz. 31) – o ile uprzednio nie została złożona do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.

 

 

 


Rozdział 4.

Zasady realizacji Programu

 


§ 6. 1. Wnioski rozpatrywane będą według kolejności wpływu do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu, o których mowa w § 4 niniejszego Regulaminu lub do momentu zrealizowania wszystkich wniosków, które wpłynęły do Gminy Września.

2. Realizacja Programu nastąpi na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą Września, a Wykonawcą i obejmuje demontaż, odbiór wyrobów azbestowych, następnie ich pakowanie i odpowiednie zabezpieczenie, zważenie, załadunek oraz transport na składowisko i unieszkodliwienie azbestu, składowanego na terenie nieruchomości należącej do wnioskodawcy, ustala się w wysokości 100% całkowitych kosztów tego działania.

3. Program nie obejmuje kosztu zakupu i montażu nowego pokrycia dachowego.

4. Wnioskodawca zobowiązany jest, w zależności od charakteru wykonywanych robót, zgłosić lub uzyskać na nie pozwolenie na budowę od Starosty Wrzesińskiego, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.).

5. Demontaż i odbiór wyrobów zawierających azbest jest wykonywany przez Wykonawcę w terminie uzgodnionym z Wnioskodawcą.

6.Wnioskodawca jest zobowiązany są udziału przy odbiorze prac osobiście. Dopuszcza się możliwość zastąpienia Wnioskodawcy przez osobę przez niego upoważnioną – w takim przypadku niezbędne jest okazanie się oryginałem pełnomocnictwa i dołączenie go do protokołu.

7. Prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest realizowane będą do dnia 31.08.2023 r.

 

 

 

 

Rozdział 5.

Postępowanie po wpłynięciu wniosków

 


§ 7. 1. Wnioskodawca zobowiązany jest do złożenia wniosku wraz z załącznikami do Urzędu Miasta i Gminy Września przy ul. Ratuszowej 1 we Wrześni lub do Referatu Komunalnego Urzędu Miasta i Gminy Września przy ul. Fryderyka Chopina 8.

2. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik do niniejszego zarządzenia.

3. W przypadku stwierdzenia braków formalnych wniosku Burmistrz Miasta i Gminy Września wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia w terminie 7 dni, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.

4. W celu ustalenia prawidłowej realizacji zadania, Gmina Września może przeprowadzić kontrolę nieruchomości objętej wnioskiem.

 

 

 


Rozdział 6.

Zasady gospodarowania środkami finansowymi

 


§ 8. Środki przeznaczone na finansowanie Programu, zrealizowane zostaną w formie płatności za wykonaną usługę, polegającą na usuwaniu wyrobów zawierających azbest, na konto wykonawcy, po przedłożeniu przez niego faktur VAT wraz z dokumentami potwierdzającymi unieszkodliwienie takiej ilości wyrobów zawierających azbest, jaką wykazano na fakturach, zgodnie z zapisami określonymi w umowie, o której mowa w § 6 ust. 2 niniejszego Regulaminu.

 

 

 

Rozdział 7.

Postanowienia końcowe

 

 


§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

BURMISTRZ

/-/ Tomasz Kałużny

 

Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 16 Burmistrza Miasta i Gminy Września z dnia 9 stycznia 2023 r. (PDF, 127,0 KB)

Metryka

sporządzono
2023-01-12 przez Wydział Inwestycyjno-Komunalny
udostępniono
2023-01-12 14:18 przez Dzierżyńska Ilona
zmodyfikowano
2023-01-12 14:20 przez Dzierżyńska Ilona
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
419
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.