Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni
Menu góra
Strona startowa Przydatne informacje Rejestr zmian
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Start - Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji rozwoju wsi, komisji bezpieczeństwa i polityki społecznej, komisji edukacji oraz komisji komunalno-finansowej - Rejestr zmian, rejestr 561, menu 9, artykuł 561 - BIP - Gmina Września”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rejestr zmian

Publikacja aktualności 'Protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 29 pażdziernika 2019 r.'

Protokół
z posiedzenia
Komisji Rewizyjnej
z dnia 29 października 2019 r.

 

Pkt 1
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, radny Ryszard Szwajca o godz. 9.00 otworzył posiedzenie Komisji. W posiedzeniu uczestniczyło 3 członków Komisji Rewizyjnej (załącznik nr 1).

Uczestnicy posiedzenia nie będący członkami Komisji:
Anita Grabarek, młodszy referent  w Biurze Rady,
Agnieszka Kasprzak, samodzielny referent w Biurze Rady.


Pkt 2
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, radny Ryszard Szwajca
 przedstawił porządek obrad Komisji Rewizyjnej (załącznik nr 2).


1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przedstawienie i przyjęcie porządku obrad.
3. Omówienie i analiza  materiałów źródłowych związanych z dochodami  Gospodarki    Odpadami  Komunalnymi na terenie Miasta i Gminy Września za okres 3 kwartałów br.
4. Wolne głosy i wnioski.
5. Zakończenie posiedzenia.


      Komisja Rewizyjna w obecności 3 radnych jednogłośnie przyjęła porządek obrad.


Pkt 3 
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, radny Ryszard Szwajca
 powiedział, że Gmina Września objęła systemem odbierania odpadów komunalnych wszystkie nieruchomości zamieszkałe położone na terenie Gminy Września. W roku 2019 odbiorem i transportem odpadów z terenu nieruchomości zamieszkałych  zajmowało się  Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych we Wrześni Sp. z o. o. Usługa była świadczona na podstawie umowy WIK.ZP.272.10.88.2018 z dnia 2 lipca 2018 r.  Umowy zostały zawarte w wyniku postępowań przeprowadzonych w trybie przetargów nieograniczonych. Na terenie gminy Września funkcjonuje pojemnikowy system zbierania odpadów. Każda nieruchomość jest wyposażona w pojemnik do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych, w przypadkach selektywnego gromadzenia odpadów, przedmiotowa nieruchomość  wyposażona jest również w pojemnik do gromadzenia odpadów biodegradowalnych oraz w pojemniki lub worki do gromadzenia odpadów selektywnie zbieranych. Odpady komunalne odbierane z terenu gminy Września z nieruchomości zamieszkałych są transportowane do Stacji Przeładunkowej w Bardzie wchodzącej w skład  Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Lulkowie (Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych). Mieszkańcy mogli również oddać bezpłatnie swoje wysortowane odpady do Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych usytuowanego we Wrześni  przy ul. Gen. Sikorskiego 38. Ponadto gmina Września umożliwiła mieszkańcom bezpłatny odbiór i zagospodarowanie na Gminnym Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zużytych opon oraz  odpadów budowlanych i rozbiórkowych w ilości 500 l na rok z nieruchomości zamieszkałej. Przeterminowane leki mieszkańcy mogli bezpłatnie oddać do 15  aptek zlokalizowanych na terenie miasta Września, których spis został umieszczony i podany do publicznej wiadomości poprzez opublikowanie, w Biuletynie Informacji Publicznej tutejszego Urzędu. Od wejścia w życie nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi Gmina Września prowadzi kampanię informacyjną poprzez zamieszczanie  informacji na Biuletynie Informacji Publicznej prowadzonej przez Urząd Miasta i Gminy we Wrześni.

Opłata śmieciowa-90002 - rok 2019


                                    PLAN               WYKONANIE                 %
DOCHODY            7. 355.000,00        4 345.553,01               59,00
WYDATKI             8. 491.151,54        5.258.084,70               61,90




Pkt 4
Komisja Rewizyjna
 zapoznała się z umową  nr WIK. ZP.272.10.88.2018 zawartą w dniu 2 lipca 2018 r. reprezentowaną przez Tomasza Kałużnego Burmistrza Miasta i Gminy Września, a Przedsiębiorstwem Usług Komunalnych reprezentowanym przez Ryszarda Pietrowicza Prezesa Zarządu do dnia 30 czerwca 2021 r. oraz aneksem z dnia 6 sierpnia 2018 r. dotyczącym zabezpieczenia należności.  
Komisja Rewizyjna analizując umowę zwróciła uwagę na zapis § 13 pkt 2, 8, 10 umowy, mówiący o tym, że zmiany przepisów prawa mogą skutkować wyższymi kwotami wynagrodzenia  dla wykonawcy. 
Komisja Rewizyjna zapoznała się z umową WIK.ZP. 272.4.18.2019  zawartą w dniu 3 stycznia 2019 r. pomiędzy gminą Września, a Zakładem Obrotu Odpadami Troxi dotyczącą utylizacji przeterminowanych leków obowiązującą  do dnia 31 grudnia 2019  r.

Pkt 5
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Komisji Rewizyjnejradny Ryszard Szwajca o godz. 10:56 zamknął posiedzenie Komisji. Protokół zawiera 4 ponumerowane strony. Wszystkie załączniki znajdują się do wglądu w Biurze Rady Miejskiej w Urzędzie Miasta i Gminy Września.


Przewodniczący
Komisji Rewizyjnej 

/-/radny Ryszard Szwajca




Zastępca Komisji Rewizyjnej

/-/radny Radosław Garbarek


członek Komisji Rewizyjnej

/-/radny Bogumił Kwiatkowski




Protokolant
Agnieszka Kasprzak

 

Metryka

data wytworzenia
2019-11-21
data udostępnienia
2019-11-21
sporządzone przez
Agnieszka Kasprzak
opublikowane przez
Zaworski Sławomir
data wykonania
2020-09-10
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.