Modyfikacja treści aktualności 'Nabór kandydatów na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych'
Zakres podstawowych zadań:
Sprawowanie opieki nad osobą i majątkiem ubezwłasnowolnionego, a także reprezentacja
w dokonywaniu czynności prawnych i składaniu oświadczeń woli.
Opiekun nie sprawuje usług opiekuńczych. Usługi obejmujące pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę, pielęgnację i zapewnienie kontaktu z otoczeniem sprawują opiekunki środowiskowe.
Za sprawowanie opieki sąd może przyznać opiekunowi, na jego żądanie, stosowne wynagrodzenie okresowe albo wynagrodzenie jednorazowe w dniu ustania opieki lub zwolnienia go od niej.
Wymagania warunkujące dopuszczenia do udziału w naborze:
-
biegła znajomość języka polskiego,
-
posiadanie obywatelstwa polskiego,
-
pełna zdolność do czynności prawnych,
-
korzystanie z pełni praw publicznych,
-
stan zdrowia pozwalający na pełnienie funkcji określonej w ogłoszeniu,
-
niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie,
-
niepozbawienie władzy rodzicielskiej,
-
nieposzlakowana opinia,
-
wyrażenie zgody na przetworzenie danych osobowych do celów rekrutacji.
Opieki nie może sprawować osoba, wobec której orzeczono zakaz prowadzenia działalności związanej z wychowywaniem, leczeniem, edukacją małoletnich lub opieką nad nimi, lub obowiązek powstrzymywania się od przebywania w określonych środowiskach lub miejscach, zakaz kontaktowania się z określonymi osobami lub zakaz opuszczania określonego miejsca pobytu bez zgody sądu.
Wymagane dokumenty:
-
Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na pełnienie funkcji opiekuna prawnego.
-
Kserokopia dokumentu tożsamości kandydata.
-
Oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie.
-
Oświadczenie kandydata o biegłej znajomości języka polskiego.
-
Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
-
Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw obywatelskich oraz o niepozbawieniu władzy rodzicielskiej.
-
Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pełnienie funkcji opiekuna prawnego.
-
Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetworzenie danych osobowych do celów
rekrutacji.
Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji prosimy o składanie wymaganych dokumentów
w kopercie opatrzonej dopiskiem „Kandydat na opiekuna prawnego” w Ośrodku Pomocy Społecznej we Wrześni – ul. Szkolna 24, pok. 12 A – sekretariat (I piętro).
Szczegółowych informacji można uzyskać pod nr tel. (61) 43-740-30.
Podstawa prawna:
Art. 3 pkt. 5, lit. j ustawy z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji określonych
w ustawach szczególnych pomiędzy organami gmin a organami administracji rządowej oraz
o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. z 1990 r. Nr 34, poz. 198 ze zm.), a także art. 149 § 3,
art. 162 § 1 oraz art. 175 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U.
z 1964 r. Nr 9, poz. 59 ze zm.).
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej
we Wrześni
Anna Prusak