Protokół 12
Protokół
Komisji Rewizyjnej
z posiedzenia
w dniu 4 kwietnia 2002 roku
Pkt. 1
Przewodniczący Komisji radny Karol Wójcik o godz. 16.30 otworzył posiedzenie Komisji.
Zgodnie z listą obecności (załącznik nr 1) w posiedzeniu uczestniczyło 7 członków Komisji, co stanowiło quorum pozwalające podejmować prawomocne decyzje.
Goście:
n Alfred Bogucki - skarbnik;
n Jarosław Orłowski - naczelni wydziału finansowo-budżetowego;
Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany przez Przewodniczącego Komisji porządek obrad (załącznik nr 2).
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu Miasta i Gminy Września w 2001 r.
3. Wolne głosy i wnioski.
4. Zamknięcie posiedzenia.
Pkt. 2
Alfred Bogucki skarbnik przedstawił sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta i Gminy Września w 2001 r.
Radny Czesław Thamm: Proszę o informację nt. wydatków na ochronę środowiska, ponieważ w niektórych pozycjach plan nie jest wykonany, a brakuje np. koszy na śmieci.
Radny Czesław Thamm wnioskuje o informację nt. wydatków na ochronę środowiska w roku 2001 (wraz z dokumentacją źródłową).
Jednocześnie radny wnioskuje, by w kolejnym posiedzeniu wziął udział urzędnik, który omówiłby ten temat.
Przewodniczący komisji: Proszę o szczegółowe informacje nt. gospodarki mieszkaniowej, tzn. dochodów ze sprzedaży mieszkań (§075 oraz §077).
Radny Karol Wójcik wnioskuje o informację nt. dochodów w dziale gospodarka mieszkaniowa (§075 oraz §077).
Jednocześnie radny wnioskuje, by w kolejnym posiedzeniu wziął udział urzędnik, który omówiłby ten temat.
Radny Jerzy Sadowski: Proszę o sporządzenie kompletnego wykazu inwestycji wykonanych w roku 2001 przez gminę, tzn. taki wykaz, który zawiera także zmiany wprowadzone przez Zarząd, zawierający datę i numer uchwały Zarządu.
Proszę także o szczegółową informację nt. przebiegu wykonania tych inwestycji.
Radny Jerzy Sadowski wnioskuje o sporządzenie i przedstawienie komisji kompletnego wykazu inwestycji wykonanych w roku 2001 przez gminę, tzn. taki wykaz, który zawiera także zmiany wprowadzone przez Zarząd, zawierający datę i numer uchwały Zarządu.
Radny wnioskuje także o szczegółową informację nt. przebiegu wykonania tych inwestycji.
Jednocześnie radny wnioskuje, by w kolejnym posiedzeniu wziął udział urzędnik, który omówiłby ten temat.
Radny Arkadiusz Czajkowski: W związku z kanalizacją os. Sławna i Sokołowskiego proszę o następujące informacje:
n plan w roku 2001 w zakresie skanalizowania tych dwóch osiedli;
n kiedy odbyły się przetargi na wykonanie powyższych inwestycji;
n kiedy zawarto umowy na wykonawstwo powyższych inwestycji;
n w jakim zakresie wykonane roboty przekroczyły zakres podpisanych umów;
n czy podwykonawcy, jeśli tacy byli i Urząd posiada w tym zakresie jakąś wiedzę, uczestniczyli w przetargach na wykonawstwo tych inwestycji.
Radny Arkadiusz Czajkowski: W związku z kanalizacją os. Sławna i Sokołowskiego wnioskuje o przedstawienie następujących informacji:
n plan w roku 2001 w zakresie skanalizowania tych dwóch osiedli;
n kiedy odbyły się przetargi na wykonanie powyższych inwestycji;
n kiedy zawarto umowy na wykonawstwo powyższych inwestycji;
n w jakim zakresie wykonane roboty przekroczyły zakres podpisanych umów;
n czy podwykonawcy, jeśli tacy byli i Urząd posiada w tym zakresie jakąś wiedzę, uczestniczyli w przetargach na wykonawstwo tych inwestycji.
Jednocześnie radny wnioskuje, by w kolejnym posiedzeniu wziął udział urzędnik, który omówiłby ten temat.
Radny Bolesław Święciochowski zwrócił uwagę na to, że w wielu pozycjach nie wykonano planowanych dochodów.
Powyższą uwagę podzielił radny Jerzy Sadowski.
Szczegółowych wyjaśnień udzielił Skarbnik.
Radny Jerzy Sadowski: Proszę o informacje nt. wydatków na zadrzewianie w lesie komunalnych (faktury oraz sposób zlecenia).
Radny Jerzy Sadowski wnioskuje o informacje nt. wydatków na zadrzewianie w lesie komunalnych (faktury oraz sposób zlecenia).
Jednocześnie radny wnioskuje, by w kolejnym posiedzeniu wziął udział urzędnik, który omówiłby ten temat.
Radny Jerzy Sadowski: Proszę o informację nt. korzyści, jakie gmina uzyskała z tytułu uczestnictwa w targach Invest City.
Radny Jerzy Sadowski wnioskuje o informację nt. korzyści, jakie gmina uzyskała z tytułu uczestnictwa w targach Invest City.
Radny Jerzy Sadowski: Na rok 2002 w stosunku do roku 2001 obniżono planowane środki na wynagrodzenia dla członków komisji mieszkaniowej, dlaczego?
Radny Jerzy Sadowski wnioskuje o informację, dlaczego w roku 2002 w stosunku do roku 2001 obniżono planowane środki na wynagrodzenia dla członków komisji mieszkaniowej?
Radny Jerzy Sadowski: Wydatki na przedszkola zostały zrealizowane w 100%, jak to jest możliwe, żeby się tak wstrzelić?
Alfred Bogucki skarbnik: Zapis „Targi Invest City” znalazł się w budżecie, ale to jest tylko tytuł, ponieważ nasza gmina w roku 2002 nie będzie brała w nich udziału, takie są ostatnie decyzje Zarządu.
Przedszkola, funkcjonują jako zakłady budżetowe i w budżecie zaplanowana jest dotacja, dlatego więc jest wykonana w 100%, ponieważ dotacje są przekazywane w całości.
Radny Jerzy Sadowski: Proszę o informację, jak wyglądała sytuacja finansowa przedszkoli gminnych pod koniec 2001 r. oraz kto kontroluje sposób i racjonalność wydatków tych placówek?
Radny Jerzy Sadowski wnioskuje o informację, jak wyglądała sytuacja finansowa przedszkoli gminnych pod koniec 2001 r. oraz kto kontroluje sposób i racjonalność wydatków tych placówek.
Radny Piotr Matuszewski wnioskuje o przedstawienie wykazu zapłaconych przez gminę odsetek umownych i karnych w roku 2001.
Radny Sylwester Jałoszyński wnioskuje o informację nt. sposobu rozdysponowania środków do dyspozycji sołectw w roku 2001 (rachunki).
Jednocześnie radny wnioskuje, by w kolejnym posiedzeniu wziął udział urzędnik, który omówiłby ten temat.
Radny Arkadiusz Czajkowski wnioskuje o przedstawienie informacji nt. ilości rodzin, którym został wypłacony dodatek mieszkaniowy, na jakie mieszkania były przydzielone (standard mieszkań).
Pkt. 3
Odpowiedź na wnioski komisji z dnia 27 marca br. w sprawie telefonów komórkowych (załącznik nr 4).
Termin kolejnego posiedzenia - 9 IV 2002 r. godz. 16.30.
Pkt. 4
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Komisji o godz. 18.00 zamknął posiedzenie.
Protokół zawiera 4 ponumerowane strony.
Wszystkie załączniki znajdują się do wglądu w Biurze Rady Miejskiej w Urzędzie Miasta i Gminy we Wrześni.
Protokolant:
Przewodniczący
Robert Klimczak
/-/
Komisji Rewizyjnej
radny Karol Wójcik
/-/