Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni
Menu góra
Strona startowa Biuletyn Informacji Publicznej Rada Miejska we Wrześni Protokoły z Komisji Protokoły z Komisji Rewizyjnej
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Protokół - Protokoły z Komisji Rewizyjnej, menu 100, artykuł 520 - BIP - Gmina Września”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Protokoły z Komisji Rewizyjnej

Protokół

Protokół

komisji rewizyjnej

z posiedzenia

23 marca 2006 r.

 

 

Pkt 1

 

Przewodniczący komisji radny Arkadiusz Czajkowski o godz. 17.30, stwierdzając quorum otworzył posiedzenie komisji, powitał radnych oraz gości.

 

Zgodnie z listą obecności (załącznik nr 1) w posiedzeniu uczestniczyło 8 członków komisji.

 

Obecni na posiedzeniu nie będący członkami komisji rewizyjnej:

  • Małgorzata Chojnacka, dziennikarz „Faktów Wrześni”;

  • Robert Klimczak, specjalista w Biurze Rady Miejskiej, protokolant.

     

 

Pkt 2

 

Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany przez przewodniczącego komisji porządek obrad (załącznik nr 2).

 

Porządek obrad:

 

  1. Otwarcie posiedzenia.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Ocena sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Miasta i Gminy Września za rok 2005.

  4. Opracowanie planu pracy komisji na rok 2006.

  5. Wolne głosy i wnioski.

  6. Zakończenie posiedzenia.

 

Pkt 3

 

Komisja rewizyjna zapoznała się z następującymi dokumentami:

  1. Sprawozdanie roczne z wykonania budżetu Miasta i Gminy Września za 2005 r. (załącznik nr 3).

  2. Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń – zbiorczo – za okres od początku roku do końca 4 kwartału roku 2005 (załącznik nr 4);

  3. Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń – gminnego, powiatowego lub wojewódzkiego funduszu celowego – za okres od początku roku do końca 4 kwartału roku 2005 (załącznik nr 5);

  4. Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń – samorządowej instytucji kultury – za okres od początku roku do końca 4 kwartału roku 2005 (załącznik nr 6);

  5. Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń – jednostki samorządu terytorialnego – za okres od początku roku do 31 grudnia roku 2005 (załącznik nr 7);

  6. Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń – jednostki samorządu terytorialnego – za okres od początku roku do 31 grudnia roku 2005 – korekta nr 1 (załącznik nr 8);

  7. Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności – zbiorczo - za okres od początku roku do końca 4 kwartału roku 2005 (załącznik nr 9);

  8. Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności – gminnego, powiatowego lub wojewódzkiego funduszu celowego - za okres od początku roku do końca 4 kwartału roku 2005 (załącznik nr 10);

  9. Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności – samorządowej instytucji kultury - za okres od początku roku do końca 4 kwartału roku 2005 (załącznik nr 11);

  10. Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności – jednostki samorządu terytorialnego - za okres od początku roku do 31 grudnia roku 2005 (załącznik nr 12);

  11. Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności – jednostki samorządu terytorialnego - za okres od początku roku do 31 grudnia roku 2005 – korekta nr 1 (załącznik nr 13);

  12. Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie – jednostki samorządu terytorialnego – za okres od początku roku do 31 grudnia roku 2005 (załącznik nr 14);

  13. Rb-30 sprawozdanie z wykonania planów finansowych zakładów budżetowych za okres od początku roku do 31 grudnia roku 2005 - „dział 700, rozdział 70001” (załącznik nr 15);

  14. Rb-30 sprawozdanie z wykonania planów finansowych zakładów budżetowych za okres od początku roku do 31 grudnia roku 2005 - „dział 700, rozdział 70001” - korekta nr 1 (załącznik nr 16);

  15. Rb-30 sprawozdanie z wykonania planów finansowych zakładów budżetowych za okres od początku roku do 31 grudnia roku 2005 - „dział 801, rozdział 80104” (załącznik nr 17);

  16. Rb-33 sprawozdanie z wykonania planów finansowych funduszy celowych nie posiadających osobowości prawnej za okres od początku roku do 31 grudnia roku 2005 - „dział 900, rozdział 90011” (załącznik nr 18);

  17. Rb-28S sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych – jednostki samorządu terytorialnego – za okres od początku roku do 31 grudnia roku 2005 (załącznik nr 19);

  18. Rb-27S sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych – jednostki samorządu terytorialnego – za okres od początku roku do 31 grudnia roku 2005 (załącznik nr 20);

  19. Rb-28S sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych – jednostki samorządu terytorialnego – za okres od początku roku do 31 grudnia roku 2005 w połączeniu z klasyfikacją budżetową (załącznik nr 21);

  20. Rb-27S sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych – jednostki samorządu terytorialnego – za okres od początku roku do 31 grudnia roku 2005 w połączeniu z klasyfikacją budżetową (załącznik nr 22);

  21. Pisemne odpowiedzi (załącznik nr 23) na pytania zadane przez przewodniczącego komisji w piśmie z 17 marca 2006 r. (załącznik nr 24).

 

Radny Ryszard Szwajca: Otrzymaliśmy od burmistrza sprawozdania Rb, ale nie wszystkie. Brakuje sprawozdań: Rb-27 ZZ; Rb-PDP; Rb-50; Rb-34 (w szczególności z WOK); Rb-32 (w szczególności z WOK). W „Gazecie Prawnej” z 8 lutego 2006 r. jest artykuł, w którym napisano, że sprawozdania Rb-32 i Rb-34 za rok 2005 powinny być sporządzane. Burmistrz powinien takie sprawozdania za rok 2005 otrzymać. Wnioskuję o to, żeby komisja te sprawozdania otrzymała.

 

Przewodniczący komisji radny Arkadiusz Czajkowski: Myślę, że powinniśmy otrzymać także sprawozdanie WOK ze swojej działalności w 2005 r., które jest corocznie przedkładane burmistrzowi.

 

Radny Ryszard Szwajca: W piśmie z 14 grudnia 2005 r. do komisji rewizyjnej p. Michał Kosiński, dyrektor WOK napisał, że instytucje kultury są zobowiązane do sporządzania sprawozdań Rb-Z i Rb-N. Czy oprócz wymienionych sprawozdań WOK jest zobowiązany do sporządzania innych sprawozdań? Co ich obowiązuje? Co z pozostałymi? Zwróćmy się z tym zapytaniem do burmistrza.

Nie odpowiedziano na pytanie, które zadał przewodniczący komisji w piśmie z 23 lutego 2006 r. Wnioskował o sprawozdanie z rozliczenia finansowego WOK – dotacji z budżetu gminy i środków własnych za rok 2005 z komentarzem, obejmującym wydatki na poszczególne imprezy. Wnioskuję więc, by udzielono odpowiedź na to pytanie.

 

Radna Maria Taciak: Otrzymaliśmy sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu w 2005 r. W tym sprawozdaniu zawarto wiele szczegółów, ale nie jest ono sporządzone na zasadzie takiej, jak budżet. Jako przykład można podać WOK. Nie ma informacji jakie i za ile zorganizowano imprezy. Podzielam więc wnioski, które przedstawili radni przede mną.

Podobnie jak z WOK jest z Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Wnioskuję więc o rozpisanie wydatków tego programu, z podaniem co i za ile zostało zrealizowane. Poproszę także o informację na temat wydatków na funkcjonowanie Biura Profilaktyki przy ul. Gnieźnieńskiej. Chciałabym także dowiedzieć się, czy „skatepark” ma certyfikat bezpieczeństwa?

W roku 2005 ZGM otrzymał dotację przedmiotową w wysokości 132569,00 zł z przeznaczeniem na adaptację budynków w Kaczanowie i Sokołowie na lokale mieszkalne. Czy te zadania zostały zrealizowane? Wnioskuję o informację na temat zakresu wykonanej adaptacji.

„Zobowiązania i należności na koniec roku budżetowego”. Wystąpiły zobowiązania, które dotyczyły korekt umów zleceń wynikających z błędnych przeliczeń programu płacowego. Czego dotyczyły te umowy?

Dział 852, rozdział 85295, „Pozostała działalność”, „Dotacje dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania w zakresie opieki społecznej”. Jaki podmiot otrzymał dotację w kwocie 35 tys. zł?

Dział 900, rozdział 90095, „Pozostała działalność”, „Wydatki bieżące, w tym: Roboty publiczne”. Jakie wydatki kryją się pod tą pozycją?

Podatki. Na str. 5 sprawozdania opisowego jest tabela, w której występuje kolumna „ulgi gminne”, co pod tą pozycją się kryje?

Mam drobną uwagę techniczną. Tabela nr 10 – są za małe litery, co powoduje, że trudno się pracuje na takim materiale.

Co do inwestycji, to procentowo może się wydawać, że względnie nie jest źle. Z treści sprawozdania jednak można wyczytać, że realizacja sztandarowych inwestycji wypada kiepsko.

 

Radny Ryszard Szwajca: Interesuje mnie wykonanie inwestycji, a w szczególności tych, które są realizowane od początku tej kadencji. Środki finansowe na te inwestycje są wydatkowane, a nie widać efektów. Zadania te nie są zakończone.

Takim przykładem jest budowa „Zakładu zagospodarowania odpadów wraz z linią sortowniczą w Bardzie – I etap rozbudowa kwatery”. Wnioskuję o informację, jakie środki od początku kadencji, z rozbiciem na poszczególne lata, wydatkowano na realizację tej inwestycji (z wyodrębnieniem środków wydatkowanych na I etap rozbudowy kwatery)?

„Kanalizacja Lipówki”. Jakie środki od początku kadencji, z rozbiciem na poszczególne lata, wydatkowano na realizację tej inwestycji? Na jaką kwotę opiewała umowa z wykonawcą tej inwestycji i na jaką kwotę podpisano aneksy do tej umowy?

Proponuję, by komisja wybrała do kontroli jeden temat i się nim zajęła, łącznie z zajrzeniem do dowodów księgowych, gdyż jest tak, że my zadajemy pytania i otrzymujemy odpowiedzi na nie lub nie, albo kłamią.

Moim zdaniem zakup wielbłąda ze środków z GFOŚiGW, to była na pewno nieprawidłowość.

Proponuję, by komisja zbadała „dział 900, rozdział 90095, „Pozostała działalność”. Wnioskuję o informację, na co wydatkowano środki zapisane w tym rozdziale? Jakie ten rozdział obejmuje paragrafy i jakie są kwoty w tych paragrafach?

 

Radna Maria Taciak: Interesuje mnie „dział 750, rozdział 75095, „Pozostała działalność – wydatki bieżące, w tym: promocja i reklama gminy”. Na co wydatkowano środki zapisane w tym rozdziale?

 

Radny Ryszard Szwajca: To jest bardzo interesujący temat. Komisja powinna zbadać, na jakie gadżety burmistrz wydatkował aż 60 tys. zł. Ale najpierw zapoznajmy sie z informacją ogólną, a potem można dopytać.

„Budowa sali sportowej przy SSP nr 6 we Wrześni”. Na co wydatkowano środki przeznaczone w budżecie na ten cel? Tam nie widać żadnych efektów, a wydano 150 tys. zł.

Moim zdaniem komisja powinna do końca wyjaśnić sprawy finansowe dotyczące WOK-u. Myślę, że powinniśmy nawet iść do WOK-u, by na miejscu mieć dostęp do dokumentacji źródłowej.

Proszę, by komisja odbyła kolejne posiedzenie trzy dni po tym, jak otrzyma odpowiedzi na zadane pytania i wnioski.

 

Radny Sylwester Jałoszyński: Na stronach 23-25 sprawozdania opisowego przedstawiono informację o dotacjach. Chciałbym się dowiedzieć, na jakie konkretnie działania została wydatkowana dotacja:

  • pozycja nr 9. Uczniowski Klub Sportowy ISKRA Marzenin – szkolenie dzieci i młodzieży – szachy.

  • pozycja nr 7. Uczniowski Klub Sportowy TRÓJKA. - szkolenie tenis stołowy.

  • pozycja nr 11. Uczniowski Klub Sportowy ISKRA Marzenin – pierwszy krok szachowy.

  • pozycja nr 15. Zespół Szkół z Oddziałami Sportowymi w Marzeninie – festiwal szachowy dzieci.

 

Wnioski i zagadnienia do wyjaśnienia:

 

  1. Sprawozdania: Rb-27 ZZ; Rb-PDP; Rb-50; Rb-34 (w szczególności z WOK); Rb-32 (w szczególności z WOK). W „Gazecie Prawnej” z 8 lutego 2006 r. jest artykuł, w którym napisano, że sprawozdania Rb-32 i Rb-34 za rok 2005 powinny być sporządzane.

  2. Sprawozdanie WOK ze swojej działalności w 2005 r., które jest corocznie przedkładane burmistrzowi.

  3. W piśmie z 14 grudnia 2005 r. do komisji rewizyjnej p. Michał Kosiński, dyrektor WOK napisał, że instytucje kultury są zobowiązane do sporządzania sprawozdań Rb-Z i Rb-N. Czy oprócz wymienionych sprawozdań WOK jest zobowiązany do sporządzania innych sprawozdań?

  4. Udzielenie odpowiedzi na pytanie przewodniczącego komisji zawarte w piśmie z 23 lutego 2006 r., w którym wnioskował o sprawozdanie z rozliczenia finansowego WOK – dotacji z budżetu gminy i środków własnych za rok 2005 z komentarzem, obejmującym wydatki na poszczególne imprezy.

  5. Rozpisanie wydatków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w 2005 r. z podaniem co i za ile zostało zrealizowane?

  6. Rozpisanie wydatków na funkcjonowanie Biura Profilaktyki przy ul. Gnieźnieńskiej.

  7. Informację, czy „skatepark” ma certyfikat bezpieczeństwa?

  8. W roku 2005 ZGM otrzymał dotację przedmiotową w wysokości 132569,00 zł z przeznaczeniem na adaptację budynków w Kaczanowie i Sokołowie na lokale mieszkalne. Czy te zadania zostały zrealizowane? Komisja wnioskuję o informację na temat zakresu wykonanej adaptacji.

  9. „Zobowiązania i należności na koniec roku budżetowego”. Wystąpiły zobowiązania, które dotyczyły korekt umów zleceń wynikających z błędnych przeliczeń programu płacowego. Czego dotyczyły te umowy?

  10. Dział 852, rozdział 85295, „Pozostała działalność”, „Dotacje dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania w zakresie opieki społecznej”. Jaki podmiot otrzymał dotację w kwocie 35 tys. zł?

  11. Dział 900, rozdział 90095, „Pozostała działalność”. Na co wydatkowano środki zapisane w tym rozdziale? Jakie ten rozdział obejmuje paragrafy i jakie są kwoty w tych paragrafach?

  12. Dział 900, rozdział 90095, „Pozostała działalność”, „Wydatki bieżące, w tym: Roboty publiczne”. Jakie wydatki kryją się pod tą pozycją?

  13. Str. 5 sprawozdania – tabela: „ulgi gminne”, co pod tą pozycją się kryje?

  14. Realizacja zadań inwestycyjnych w IV kadencji.

    a) „Zakład zagospodarowania odpadów wraz z linią sortowniczą w Bardzie – I etap rozbudowa kwatery”. Jakie środki od początku kadencji, z rozbiciem na poszczególne lata, wydatkowano na realizację tej inwestycji (z wyodrębnieniem środków wydatkowanych na I etap rozbudowy kwatery)?

    b) „Kanalizacja Lipówki”. Jakie środki od początku kadencji, z rozbiciem na poszczególne lata, wydatkowano na realizację tej inwestycji? Na jaką kwotę opiewała umowa z wykonawcą tej inwestycji i na jaką kwotę podpisano aneksy do tej umowy?

  15. Dział 750, rozdział 75095, „Pozostała działalność – wydatki bieżące, w tym: promocja i reklama gminy”. Na co wydatkowano środki zapisane w tym rozdziale?

  16. „Budowa sali sportowej przy SSP nr 6 we Wrześni”. Na co wydatkowano środki przeznaczone w budżecie na ten cel?

  17. „Dotacje udzielone z budżetu dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na wsparcie realizacji zadania w zakresie krzewienia kultury fizycznej i sportu w 2005 r. w ramach ogłoszonych konkursów”. Pozycja nr 9. Uczniowski Klub Sportowy ISKRA Marzenin – szkolenie dzieci i młodzieży – szachy. Na jakie konkretnie działania została wydatkowana ta dotacja?

  18. „Dotacje dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na wsparcie realizacji zadania w zakresie organizacji masowych imprez sportowych w 2005 r. przyznane w ramach ogłoszonych konkursów”. Pozycja nr 7. Uczniowski Klub Sportowych TRÓJKA. - szkolenie tenis stołowy. Na jakie konkretnie działania została wydatkowana ta dotacja?

  19. „Dotacje dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na wsparcie realizacji zadania w zakresie organizacji masowych imprez sportowych w 2005 r. przyznane w ramach ogłoszonych konkursów”. Pozycja nr 11. Uczniowski Klub Sportowy ISKRA Marzenin – pierwszy krok szachowy. Na jakie konkretnie działania została wydatkowana ta dotacja?

  20. Dotacje dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na wsparcie realizacji zadania w zakresie organizacji masowych imprez sportowych w 2005 r. przyznane w ramach ogłoszonych konkursów”. Pozycja nr 15. Zespół Szkół z Oddziałami Sportowymi w Marzeninie – festiwal szachowy dzieci. Na jakie konkretnie działania została wydatkowana ta dotacja?

 

 

Kolejne posiedzenie komisji odbędzie się 31 marca, o godz. 17.30. Komisja wnioskuje, by odpowiedzi na ww. wnioski zostały udzielone najpóźniej trzy dni przed posiedzeniem komisji.

 

 

Pkt 4

 

Plan pracy komisji na 2006 rok:

  1. Ocena sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Miasta i Gminy Września za rok 2005.

  2. Kompleksowa kontrola gospodarki finansowej Wrzesińskiego Ośrodka Kultury w 2005 r.

 

 

 

Pkt 5 - 6

 

Wobec wyczerpania porządku obrad przewodniczący komisji o godz. 20.00 zamknął posiedzenie.

Protokół zawiera 6 ponumerowanych stron.

Wszystkie załączniki znajdują się do wglądu w Biurze Rady Miejskiej w Urzędzie Miasta i Gminy we Wrześni.

 

Przewodniczący komisji rewizyjnej

radny Arkadiusz Czajkowski

/-/

 

 

 

 

Protokolant:

Robert Klimczak

/-/

Metryka

sporządzono
2006-04-23 przez Robert Klimczak
udostępniono
2006-04-23 00:00 przez Zaworski Sławomir
zmodyfikowano
2020-10-19 09:19 przez INTERmedi@ Administrator
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
976
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.