Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni
Menu góra
Strona startowa Biuletyn Informacji Publicznej Rada Miejska we Wrześni Protokoły z Komisji Protokoły z Komisji Rewizyjnej
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Protokół 15 - Protokoły z Komisji Rewizyjnej, menu 100, artykuł 589 - BIP - Gmina Września”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Protokoły z Komisji Rewizyjnej

Protokół 15

Protokół

  Komisji Rewizyjnej

z posiedzenia

w dniu 15 kwietnia 2002 roku

 

 

 

Pkt. 1

 

 

Przewodniczący Komisji radny Karol Wójcik o godz. 13.00 otworzył posiedzenie Komisji.

Zgodnie z listą obecności (załącznik nr 1) w posiedzeniu uczestniczyło 6 członków Komisji, co stanowiło quorum pozwalające podejmować prawomocne decyzje.

 

Goście:

 

n    Ryszard Szwajca - wiceburmistrz;

n    Alfred Bogucki - skarbnik;

n    Małgorzata Szczepaniak - podinspektor w referacie budżetowym:

n    Grażyna Filipiak - naczelnik wydziału inwestycyjnego;

 

Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany przez Przewodniczącego Komisji porządek obrad (załącznik nr 2).

 

Porządek obrad:

 

1.    Otwarcie posiedzenia.

2.    Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu Miasta i Gminy Września w 2001 r.

3.    Wolne głosy i wnioski.

4.    Zamknięcie posiedzenia.

 

Pkt. 2

 

Radny Piotr Matuszewski poprosił o wyjaśnienie, dlaczego w sprawozdaniu nie ma wszystkich załączników, tak jak w uchwale budżetowej? Nie ma np. załącznika dotyczącego środków specjalnych.

 

Skarbnik wyjaśnił, że sprawozdanie nie zawiera załączników, ponieważ jest tylko to, czego sobie Rada życzy. Jeśli radni sobie życzą można przygotować informację.

 

Radny Piotr Matuszewski wyjaśnił, że chodzi mu przede wszystkim o modernizację ul. Słowackiego, ponieważ w br. warstwa ścieralna będzie finansowana ze środków specjalnych, tzn., że przedmiotowa inwestycja będzie finansowana z dwóch działów.

 

Skarbnik potwierdził, że to jest prawda.

 

Radny Jerzy Sadowski poprosił o wyjaśnienie jak to się ma do prawa budżetowego, gdy na rok 2002 zostały do zapłacenia zobowiązania z roku 2001 i co by było, gdyby Rada nie uchwaliła budżetu? Radny poprosił o wyjaśnienie, dlaczego wcześniej nie nowelizowano budżetu?

 

Skarbnik wyjaśnił, że nie nowelizowano budżetu, ponieważ była szansa, że umowa sprzedaży udziałów PEC zostanie podpisana w roku 2001 i z tego tytułu wpłyną środki, które pozwolą uregulować należności.

 

Radny Jerzy Sadowski zwrócił uwagę, że środki ze sprzedaży PEC są mniejsze niż zobowiązania i przedkładanie Radzie takiego budżetu, to stawianie jej pod ścianą. Zdaniem radnego budżet roku 2001 nie jest zbilansowany. Radny wyraził pogląd, że powinno się zmniejszyć wydatki, gdy się okazało, że dochody będą mniejsze.

 

Ryszard Szwajca wiceburmistrz wyjaśnił, że łagodniejszym rozwiązaniem było wykonać inwestycje i nie zrywać podpisanych umów, a płatności przesunąć w czasie. Zdaniem wiceburmistrza takie rozwiązanie było racjonalniejsze.

 

Radny Jerzy Sadowski powiedział, że jego zdaniem pod względem formalno-prawnym złamano dyscyplinę budżetową. 

 

Skarbnik ustosunkowując się do wypowiedzi radnego powiedział, że w świetle ustawy o finansach publicznych nie złamano dyscypliny, ponieważ wydatki miały pokrycie w budżecie.

Ponadto, należy wziąć pod uwagę to, że część dochodów każdorazowo jest jeszcze realizowana w styczniu. Gdyby zmiany w budżecie były wprowadzone jeszcze w październiku nie miałoby to wpływu na wydatki.

Wyjaśniając rozbieżności pomiędzy informacjami z wydziału gospodarki gruntami i architektury a sprawozdaniem Skarbnik powiedział, że księgowanie przedmiotowych dochodów odbywa się w kilku wydziałach, a poszczególne jednostki swoją sprawozdawczość opierają na swoich dokumentach bez konsultacji z innymi.

 

Radni po ponownym przeanalizowaniu zestawienia dochodów w roku 2001 w dziale gospodarka mieszkaniowa uznali, że jest ono niekompletne.

 

Grażyna Filipiak naczelnik wydziału inwestycyjnego przedstawiła uzupełnienie informacji z dnia 8 kwietnia 2002 r. dotyczącej inwestycji realizowanych w 2001 r. przedstawionej w dniu 11 kwietnia 2002 r. (załącznik nr 3).

 

Komisja w drodze wyliczeń wykazała, że modernizacja ul. Słowackiego kosztowała 856 tys. zł, a nie 714 tys. zł, jak jest zapisane w sprawozdaniu.

 

Skarbnik przyznał, że wykonanie inwestycji modernizacja II etap ul. Słowackiego w sprawozdaniu jest zapisane w sposób nieścisły.

Skarbnik zobowiązał się, że na kolejne posiedzenie komisji przedstawi rzetelne sprawozdanie z wykonania tej inwestycji.

 

Pkt. 3

 

Termin kolejnego posiedzenia - 16 IV 2002 r. godz. 12.00.

 

Pkt.  4

 

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Komisji o godz. 15.30 zamknął posiedzenie.

Protokół zawiera 3 ponumerowane strony.

Wszystkie załączniki znajdują się do wglądu w Biurze Rady Miejskiej w Urzędzie Miasta i Gminy we Wrześni.

 

Protokolant:                                                                                    

Przewodniczący

Robert Klimczak

/-/                                                                                                      

Komisji Rewizyjnej

radny Karol Wójcik

/-/

Metryka

sporządzono
2003-05-13 przez Michał Lipiecki
udostępniono
2003-05-13 00:00 przez Zaworski Sławomir
zmodyfikowano
2020-10-19 09:27 przez INTERmedi@ Administrator
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
1258
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.