Protokół z posiedzenia Komisji Komunalno - Finansowej z dnia 7 października 2015 roku
Protokół
z posiedzenia
Komisji Komunalno - Finansowej
z dnia 7 października 2015 r.
Pkt 1
Przewodniczący Komisji Komunalno - Finansowej, radny Ryszard Szwajca o godz. 16.00 otworzył posiedzenie Komisji. Zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczyło 8 członków Komisji Komunalno - Finansowej (załącznik nr 1)
Uczestnicy posiedzenia nie będący członkami komisji:
Ewa Menz, Zastępca Kierownika ZZO Lulkowo,
Paulina Iglewska, referent w wydziale podatkowym,
Justyna Stachowicz, referent w wydziale podatkowym,
Anna Olkowska, samodzielny referent w Biurze Rady Miejskiej.
Pkt 2
Przewodniczący Komisji Komunalno-Finansowej, radny Ryszard Szwajca przedstawił porządek obrad posiedzenia komisji (załącznik nr 2).
Pkt 3
W związku z pismem Wspólnot Mieszkaniowych przy ul. Culica 3 i 5 oraz ul. 68 Pułku Piechoty 9 i 10 Komisja Komunalno - Finansowa udała się na wizję lokalną w rejonie tychże wspólnot.
Członkowie Komisji Komunalno - Finansowej zapoznali się z realizacją inwestycji pn. „Przebudowa dróg wewnętrznych przy ul. 68 Pułku Piechoty we Wrześni".
Następnie Komisja Komunalno - Finansowa udała się do Zakładu Zagospodarowania w Lulkowie.
Ewa Menz, Zastępca Kierownika ZZO Lulkowo oprowadziła członków komisji Komunalno - Finansowej po nowym zakładzie zagospodarowania odpadami w Lulkowie. Powiedziała, że na podstawie porozumienia międzygminnego, w skład których wchodzi 14 gmin, podpisanego dnia 18 stycznia 2008 roku w sprawie wykonania projektu w sprawie „System unieszkodliwiania odpadów komunalnych dla gmin objętych Porozumieniem wraz z budową Zakład Zagospodarowania Odpadów w Lulkowie". Projekt został zrealizowany w Lulkowie oraz w Bardzie. W Lulkowie powstał nowoczesny ekologiczny Zakład Zagospodarowania Odpadów, a w Bardzie - Stacja Przeładunkowa Odpadów.
Całkowity koszt projektu brutto wyniósł 81 552 091, 55 zł, z czego 46 480 297, 81 zł pochodziło ze środków z Unii Europejskiej, 16 218 000,00 zł z budżetu z Porozumienia, a 3 201 402,19 ze środków własnych firmy Urbis Sp z o.o.
Wyjaśniła, że głównym celem projektu jest między innymi:
- przyjęcie zmieszanych odpadów komunalnych z obszaru Porozumienia - 56 000 Mg/rok;
- moc przerobowa zakładu zmieszanych odpadów komunalnych - 56 000 Mg/rok;
- liczna osób przyjętych systemem zagospodarowania odpadów komunalnych to ok. 212,6 tysięcy;
- udział odpadów składowanych w odniesieniu do przyjętych w nowym ZZO poniżej 40%;
- całkowita liczba bezpośrednio utworzonych nowych miejsc pracy to 65 etatów.
Następnie członkowie Komisji Komunalno - Finansowej zostali oprowadzeni po części biologicznej zakładu, w której przewiduje się wytwarzanie kompostu i stabilizatu odpadów, przy wykorzystaniu procesu tlenowego, czyli biologicznego recyklingu, w którym masa objętościowa i redukcja masy oscyluje między 30 a 50%/ Część biologiczna Zakładu to między innymi: kompostownia, boksy kompostowni, płuczka kwaśna i biofiltr kompostowni, a także maszynownia boksów kompostowni.
Następnie Komisja Komunalno - Finansowa przyjrzała się procesowi sortowanie odpadów komunalnych w hali sortowni.
Przewodniczący Komisji Komunalno - Finansowej, radny Ryszard Szwajca w imieniu członków komisji powiedział, że zakład zagospodarowania jest inwestycją, która w pełni spełnia normy nowej ustawy. Powiedział, że dopiero po zobaczeniu zrealizowanego projektu można ocenić, jaki ogrom pracy został w tę inwestycję włożony.
Podziękował za możliwość zwiedzenie i zapoznanie się z system unieszkodliwiania odpadów komunalnych.
Pkt 4
Komisja Komunalno - Finansowa ustaliła następne posiedzenie na dzień 20 października 2015 na godzinę 16.00
Pkt 5
Wobec wyczerpania porządku obrad przewodniczący Komisji Komunalo - Finansowej, radny Ryszard Szwajca o godz. 19.20 zamknął posiedzenie komisji.
Protokół zawiera 7 ponumerowanych strony. Wszystkie załączniki znajdują się do wglądu w Biurze Rady Miejskiej w Urzędzie Miasta i Gminy we Wrześni.
Przewodniczący
Komisji Komunalno-Finansowej
/-/radny Ryszard Szwajca
Protokolant
/-/Anna Olkowska